Jak správně postupovat při vyplacení pojistky Generali: Kompletní návod
- Postup nahlášení pojistné události Generali
- Potřebné dokumenty k vyplacení pojistky
- Lhůty pro výplatu pojistného plnění
- Online formulář a aplikace pro hlášení
- Způsoby výplaty pojistného plnění
- Kontrola stavu pojistné události
- Nejčastější důvody zamítnutí výplaty pojistky
- Daňové aspekty pojistného plnění
- Výplata při úmrtí pojištěného
- Možnosti výplaty při dožití pojistky
Postup nahlášení pojistné události Generali
Nahlásit škodu u Generali? Je to jednodušší, než si myslíte. Stačí vzít telefon nebo notebook a během pár minut můžete mít všechno vyřízené z pohodlí domova. Jasně, nikdo nechce řešit pojistku, zvlášť když se něco pokazí - ať už vám vytopil soused, nebo vám někdo naboural auto před domem.
Nejdůležitější je jednat rychle, ideálně do 24 hodin. Představte si, že vám praskla voda v koupelně - první věc je samozřejmě zastavit vodu a vytřít podlahu, ale hned potom byste měli sednout k počítači nebo zvednout telefon. Generali vám nabízí několik možností - online formulář (ten je nejrychlejší), telefonát na zákaznickou linku, nebo když jste spíš na osobní jednání, zajděte na pobočku.
Co budete potřebovat? Základem je číslo smlouvy a popis toho, co se stalo. Foťte všechno, co můžete - škody, účtenky za opravy, prostě cokoliv, co souvisí s událostí. Je to jako sestavovat příběh - čím víc detailů máte, tím lépe.
Když všechno nahlásíte, dostanete číslo případu. To si dobře schovejte, budete ho potřebovat při každé další komunikaci. Pojišťovna má pak 15 dní na to, aby začala váš případ řešit. Většinou se vám ozve likvidátor, který může chtít další informace nebo dokumenty.
U větších škod přijede technik přímo k vám - třeba když vám vichr odnesl střechu nebo když máte vytopený celý byt. Nebojte se ptát a komunikovat - likvidátoři jsou tu od toho, aby vám pomohli situaci vyřešit.
Peníze byste měli dostat do 15 dnů od ukončení šetření. Můžete sledovat, jak vyřizování postupuje, přes online portál nebo zavoláním na infolinku. A kdyby se vám zdálo, že nabízené plnění neodpovídá škodě? Klidně si řekněte o přezkoumání - je to vaše právo.
Potřebné dokumenty k vyplacení pojistky
Tak vás potkala pojistná událost a potřebujete ji řešit s Generali? Pojďme si projít, co všechno budete potřebovat, abyste dostali své peníze co nejdříve.
Nejdůležitější je správně vyplněný formulář o pojistné události - najdete ho přímo na webu Generali nebo na pobočce. Věnujte mu pozornost, každý detail se počítá. Popište přesně, co, kde a jak se stalo.
Pokud jste se zranili nebo onemocněli, budete potřebovat všechny papíry od doktorů - zprávy z vyšetření, propouštěčku z nemocnice, prostě cokoliv, co dokumentuje váš zdravotní stav. Stalo se vám to v práci? Nezapomeňte si vzít potvrzení od zaměstnavatele.
Bouračka? Tady je zásadní protokol od policie. Foťte všechno - nikdy nevíte, co se bude hodit. Když vám někdo poškodil majetek, vytahejte účtenky, záruční listy nebo cokoliv, čím dokážete, že věc byla vaše.
V těch nejsmutnějších případech, kdy řešíte úmrtí blízkého, budete potřebovat úmrtní list a doklady, které potvrdí váš vztah k zemřelému. Občanku si vezměte vždycky s sebou.
Myslete na to, že pojišťovna chce vidět originály nebo ověřené kopie. Obyčejné kopie stačí jen tehdy, když můžete ukázat i originál. A samozřejmě si připravte číslo účtu - peníze vám pošlou jen na váš vlastní.
Dokumenty musí být perfektně čitelné a bez škrtanců. Máte něco v cizím jazyce? Bez úředního překladu se neobejdete. A počítejte s tím, že u speciálních typů pojištění (třeba na cesty nebo odpovědnost) můžou chtít ještě další papíry.
Lhůty pro výplatu pojistného plnění
Když dojde na výplatu peněz od Generali, je dobré vědět, jak to celé funguje. Pojišťovna má ze zákona 15 dní na výplatu od chvíle, kdy dokončí šetření případu. Samotné šetření musí zvládnout do tří měsíců - ale ruku na srdce, někdy to může trvat déle, třeba když je potřeba posudek od znalce.
Představte si, že se vám nabourá auto. Pokud se šetření protáhne přes ty tři měsíce, Generali vám musí poslat dopis s vysvětlením proč. A když požádáte, měli by vám poslat aspoň zálohu - jasně, pokud k tomu nemají pádný důvod, proč ne.
Co můžete udělat pro to, aby to šlo rychleji? Připravte si všechno potřebné - formulář o nehodě, zápis od policie (pokud u toho byla), fotky škody, účtenky za opravy. Čím dřív tohle všechno dodáte, tím dřív uvidíte peníze na účtu.
U životního pojištění je to trochu jiná písnička. Když se dožijete konce pojistky, začne se počítat lhůta pro výplatu od posledního dne pojištění. Generali je docela fér - dají vám vědět pár měsíců předem, co budou potřebovat.
Kdyby se pojišťovna začala nějak cukat s výplatou, máte právo na úroky z prodlení. A když se nemůžete dohodnout nebo se vám zdá, že to moc protahují? Můžete se obrátit na Českou národní banku nebo finančního arbitra. Ti vám můžou pomoct situaci vyřešit.
Jasně, občas se stane, že pojišťovna potřebuje víc času - třeba když něco smrdí pojistným podvodem nebo když v tom má prsty policie. To pak musíte počítat s tím, že se výplata pozdrží, dokud se všechno nevyjasní.
Online formulář a aplikace pro hlášení
Nahlásit škodu u Generali? Je to jednodušší, než si myslíte! Stačí pár kliků a můžete to vyřídit kdykoliv, třeba i ve tři ráno z gauče. Online formulář nebo mobilní appka vám ušetří spoustu času a nervů.
Co budete potřebovat? Hlavně číslo vaší smlouvy, kdy a kde se to stalo, a co přesně se přihodilo. Žádná věda - formulář vás tím provede krok za krokem. A víte, co je super? Rovnou tam můžete nahrát i fotky škody. Žádné běhání na pobočku s vytištěnými fotkami!
Ještě pohodlnější je to s mobilní aplikací Generali. Vyfotíte škodu přímo na místě, aplikace sama zaznamená, kde se to stalo, a všechno to hned odešle. Navíc můžete v aplikaci sledovat, jak vaše hlášení postupuje. Není to skvělé?
Bojíte se, že něco pokazíte? Nemusíte! Když si nebudete jistí, systém vám nabídne pomoc operátora. Celé to zvládnete za méně než 10 minut - za tu dobu si ani nestihnete uvařit kafe.
Po odeslání vám přijde email s potvrzením a číslem škody. A teď to nejlepší - do 24 hodin se vám ozve někdo z pojišťovny. Žádné týdenní čekání!
Všechno je zabezpečené jako trezor v bance, takže o svoje údaje se bát nemusíte. A kdyby něco zlobilo? Technická podpora je tu pro vás non-stop. Prostě pohoda - přesně tak, jak by mělo moderní hlášení škody vypadat.
Způsoby výplaty pojistného plnění
Když přijde na výplatu peněz od Generali, nejjednodušší a nejrychlejší cestou je nechat si je poslat přímo na účet. Je to vlastně podobné, jako když vám chodí výplata - peníze se objeví na účtu, aniž byste museli někam chodit.
Pro převod na český účet stačí normální číslo účtu s kódem banky, jako třeba 123456789/0300. Posíláte peníze do zahraničí? Pak budete potřebovat IBAN a SWIFT kód - ty najdete v internetovém bankovnictví nebo vám je řeknou na pobočce vaší banky.
Jasně, můžete si nechat poslat peníze i poštou, ale upřímně, kdo by chtěl čekat na poštovní poukázku a platit za to extra? Navíc musíte být doma, když pošťák přijde, jinak budete muset na poštu. To už je přece jen větší komplikace.
Bohužel, někdy řešíme i smutné události. Když odejde blízký člověk, potřebuje pojišťovna vidět úmrtní list a další papíry o dědictví. Je to citlivá záležitost a všechno musí být podle práva, i když je to v těžkých chvílích náročné.
Čím dřív dodáte všechny potřebné dokumenty, tím rychleji budou peníze vyplacené. Pojišťovna má ze zákona 15 dní na vyřízení, ale někdy to může trvat déle - třeba když je případ složitější.
Zajímavou možností jsou pravidelné výplaty - něco jako důchod. Můžete dostávat peníze každý měsíc, čtvrtletně nebo jednou za rok. Hodí se to třeba když víte, že budete potřebovat pravidelný příjem místo jednorázové částky.
A ještě jedna důležitá věc - pokud máte hypotéku, může být pojistka připsaná bance. To znamená, že v případě pojistné události jdou peníze nejdřív na splacení hypotéky, což dává smysl - nikdo přece nechce nechat rodinu s dluhem.
Kontrola stavu pojistné události
Sledování pojistné události u Generali nemusí být žádná věda. Nejrychleji zjistíte stav svého případu přes online klientskou zónu - stačí pár kliků a hned víte, na čem jste. Vidíte tam všechno jako na dlani - jak to s vaší událostí vypadá i kdy můžete čekat peníze na účtu.
Nemáte přístup k online zóně? Žádný problém! Stačí zavolat na klientskou linku, říct číslo smlouvy a pojistné události a milí operátoři vám řeknou všechno potřebné. Jsou tam každý všední den a rádi pomohou.
Celý proces většinou netrvá déle než 15 pracovních dní od dodání všech papírů. Jasně, někdy to může trvat o něco déle - třeba když je potřeba důkladnější šetření. Ale nebojte, pojišťovna vám dá vědět proč a jak to bude dál.
Chcete to mít vyřízené co nejrychleji? Tak nezapomeňte dodat všechny potřebné dokumenty. Ať už jde o fotky nabouraného auta, policejní protokol nebo třeba lékařskou zprávu po úrazu - čím dřív je dodáte, tím líp.
Peníze vám můžou poslat dvěma způsoby. Nejrychlejší je převod na účet - stačí ho správně nahlásit. Kdo preferuje klasiku, může si nechat poslat složenku.
Může se stát, že se vám ozve likvidátor s prosbou o další informace. Čím rychleji odpovíte, tím dřív budete mít peníze na účtu. Nebojte se ho na cokoliv zeptat - je tu od toho, aby vám pomohl.
A kdyby se vám něco nezdálo? Máte právo se ozvat. Stížnost můžete poslat písemně, mailem nebo zajít osobně na pobočku. Když nebudete spokojeni s odpovědí, jsou tu ještě další možnosti - Česká národní banka nebo finanční arbitr.
Nejčastější důvody zamítnutí výplaty pojistky
Znáte ten nepříjemný moment, kdy vám pojišťovna zamítne výplatu pojistky? Bohužel se to stává častěji, než byste čekali.
Způsob vyplacení pojistky Generali | Doba vyřízení |
---|---|
Online nahlášení pojistné události | 2-5 pracovních dnů |
Osobní návštěva pobočky | 5-10 pracovních dnů |
Poštovní zaslání dokumentů | 7-14 pracovních dnů |
Telefonické nahlášení | 5-10 pracovních dnů |
Nejčastějším kamenem úrazu jsou nepravdivé informace při sjednávání pojistky. Představte si situaci, kdy zamlčíte své problémy se zády nebo občasné kouření - může se vám to pěkně vymstít. Generali, stejně jako ostatní pojišťovny, nemá ráda překvapení.
Zapomínáte platit pojistné včas nebo jste změnili práci a neřekli o tom? To jsou další časté prohřešky, které mohou způsobit zamítnutí výplaty. Je to jako když slíbíte dodržovat pravidla hry, ale pak je porušíte - nemůžete čekat, že vyhrajete.
Papíry, papíry a zase papíry - bez proper dokumentace to prostě nejde. Chybějící lékařská zpráva nebo nedoložený policejní protokol? To je jako byste chtěli vyzvednout balík bez občanky.
A pozor na alkohol! Vypijete pár piv a pak se vám něco stane? Smůla - tohle pojišťovna neproplatí. Stejně tak nemá smysl zkoušet pojistný podvod. To není jen o zamítnutí výplaty, můžete si tím pěkně zavařit.
Často se také stává, že lidé hlásí pojistnou událost pozdě. Je to jako s reklamací bot - když přijdete po záruční době, máte prostě smůlu. Každá smlouva má své termíny a ty je potřeba dodržet.
Důležité je také vědět, na co přesně jste pojištění. Třeba když máte úrazové pojištění jen pro Česko a zraníte se na dovolené v Chorvatsku - z toho nic nekápne. Proto je fakt důležité si pořádně přečíst, co vlastně podepisujete.
Změny v životě? Ty musíte hlásit. Ať už jde o stěhování nebo novou práci na stavbě místo v kanceláři. Pojišťovna potřebuje vědět, s čím má počítat.
Daňové aspekty pojistného plnění
Život nám občas připraví nečekané situace, a právě proto je dobré vědět, jak to vlastně je s pojistkou od Generali a jejím zdaněním. U životního pojištění hraje hlavní roli to, jak dlouho pojistku máte a jakým způsobem končí.
Představte si, že se dožijete věku uvedeného ve smlouvě - v takovém případě nemusíte z vyplacených peněz odvádět ani korunu na daních. Stejné je to i v případě, kdy peníze dostanou vaši blízcí po vaší smrti.
Pozor ale na předčasné ukončení smlouvy! Pokud pojistku zrušíte dřív než po pěti letech nebo před šedesátkou, čeká vás papírování. Budete muset zpětně zdanit všechny odpočty, které jste si dříve odečetli z daní. A věřte mi, není to nic příjemného - znamená to prokousat se starými daňovými přiznáními.
Když smlouvu ukončíte předčasně, Generali vám strhne 15 % daň z výnosu. Co to znamená v praxi? Jednoduše řečeno, zdaní se rozdíl mezi tím, co dostanete vyplaceno, a tím, co jste celkem zaplatili na pojistném.
Jinak je to s různými připojištěními. Zatímco peníze vyplacené při dožití nebo úmrtí jsou od daně osvobozené, u invalidního připojištění nebo pojištění pracovní neschopnosti už to tak jednoznačné není. A pokud máte investiční životní pojištění, kde část peněz putuje do fondů, tam je to zase trochu jiný příběh.
I když vám v Generali všechno vysvětlí, nikdy není na škodu poradit se s daňovým specialistou. Zvlášť když jste v pojistce dělali nějaké větší změny nebo řešíte něco neobvyklého. Lepší je zeptat se dvakrát než později platit penále finančáku, že?
Výplata při úmrtí pojištěného
Když nás opustí blízký člověk, je to těžká životní situace. Kromě vyrovnání se se ztrátou musíme řešit i praktické záležitosti, jako je vyřízení pojistného plnění u Generali pojišťovny.
Co vlastně budete potřebovat? Základem je úmrtní list - buď originál, nebo úředně ověřená kopie. K tomu přidejte lékařskou zprávu o příčině úmrtí a vyplněný formulář o pojistné události. Někdy to může být složitější - třeba když šlo o úraz nebo násilný čin, budete muset dodat i policejní protokol.
Možná si říkáte, jak dlouho to celé potrvá. Generali se zavazuje vyplatit pojistné plnění do 15 dnů od dokončení šetření. To by mělo proběhnout do tří měsíců, ale znáte to - když se čeká na výsledky policie nebo soud, může se to protáhnout.
Peníze dostane tzv. obmyšlená osoba - tedy ten, koho zesnulý určil v pojistce. No a co když tam nikdo určený není? V tom případě se částka stane součástí dědictví a musí se počkat na rozhodnutí soudu.
Nejrychlejší způsob výplaty je jednoznačně bankovním převodem. Jasně, jde to i poštovní poukázkou, ale kdo by chtěl zbytečně čekat, že? Jen pozor - pokud měl zesnulý nějaké dlužné pojistné, Generali si ho z výplaty strhne.
Občas se stane, že pojišťovna nemůže peníze vyplatit. Třeba když jde o sebevraždu v prvních dvou letech pojištění nebo úmrtí ve válečném konfliktu. Proto je fakt důležité si předem přečíst pojistné podmínky, ať víte, na čem jste.
Nevíte si rady? Zavolejte na bezplatnou linku Generali nebo zajděte na pobočku. Jsou tam lidé, kteří vám se vším pomůžou a všechno vysvětlí. V téhle těžké situaci na to nemusíte být sami.
Pojistka je jako záchranné lano v bouři života, ale musíte vědět, jak ho správně uchopit a kdy za něj zatáhnout
Radmila Pešková
Možnosti výplaty při dožití pojistky
Dožití pojistné smlouvy u Generali České pojišťovny - co teď? Nejčastěji si klienti vybírají jednorázovou výplatu celé částky, což je vlastně takové větší prasátko, které jsme si léta střádali. Peníze přistanou rovnou na váš účet, včetně všeho, co jste za ta léta naspořili a zhodnotili.
Nechce se vám prachy probendít najednou? Šikovnou alternativou je přehodit úspory na důchodové pojištění. Je to jako mít svůj vlastní bankomat, který vám pravidelně posílá rentu - ať už měsíčně, kvartálně nebo jednou za rok. Ideální pro klidný spánek v důchodu, ne?
Pojišťovna myslí dopředu a už několik měsíců před finišem vám pošle dopis. V něm najdete všechno potřebné - co, jak a kam vyplnit. Papírování není nikdy zábava, ale tady se vyplatí být pečlivý a včasný.
Co budete potřebovat? Především formulář o výplatě - tam vyplníte svoje údaje a číslo účtu. Nezapomeňte přihodit kopii občanky, ať je jasné, že jste to opravdu vy. Občas můžou chtít ještě něco navíc, ale to vám včas řeknou.
Generali má v rukávu ještě jeden trik - můžete prachy rovnou přehodit do nového pojištění. Často za to dostanete nějaký bonus nebo lepší podmínky. Není to od nich hezké?
S daněmi si nelámejte hlavu. Pokud jste pojistku měli aspoň pět let a je vám už 60, stát vám do kapsy nesáhne. Do dvou týdnů od dodání všech papírů by měly být peníze vaše, většinou to jde i rychleji.
Nejste si jistí? Váš pojišťovák vám se vším pomůže - zná všechny kličky a může celý proces trochu popostrčit. Je to přece jeho práce!
Publikováno: 12. 05. 2025
Kategorie: Finance